Fotografen him self ønsker god fornøyelse og takk for besøket.

Følgende steder skal besøkes

Nykøping F

Marielyst

Nysted

Bandholm ( Knuthenborg Park )

Onsevig

Ulvshale

Hvide Svaner Camping

Fra vår rundtur omr. Nykøping F

Hans griller godsaker

I haven

Denne plassen framsto som enkel overnattingsplass, hvor vi fikk plass tett på servicebygget. Plassen ligger nær byen Nykøping, med gode innkjøpsmuligheter. Vi ble tatt i mot av vårt vertskap Ruth og Hans Duggen, hvor det Norske flagg var heist i anledningen, meget hyggelig. Ankomstdagen var det meget varmt og strålende sol, der alt lå˚ til rette for en super kveld hjemme i haven til Ruth og Hans.

Dagen derpå var det rundtur i byen og omegn fortsatt i strålende vær. En uforglemmelig start på vår tur rundt på Sydhavsøerne.

Marielyst

Neste Plass var Marielyst Feriepark og Camping / inkl. besøk på Glassblåseri.

Marielyst Camping er i en renoveringsfase og under en rundtur på område viste det seg at mye må gjøres for at den skal framstå som attraktiv. Men den har absolutt et godt potensiale for å lykkes da det er bl.a. swimingpool og vannrutsjebane som vil trekke barne familier. Vi hadde tilgang på strøm og andre fasiliteter og her var det stille og rolig som vi pensjonister setter stor pris på.  Da vognene var plassert tok vi bilen og kjørte til et glasspusteri /blåseri. Det var åpent men ingen produksjon da det var stengt for dagen. Her fant jeg nydelige akevitt glass som ble pakket omhyggelig for transport til Norge.

Min Danske venn er klar for en lille en. TAKK FOR ENDA EN HYGGELIG DAG.

Nysted

Til Nysted kjøredistanse på hele 29 km ,  jeg er uthvilt så˚ det skal gå greit

Vi kjører via Nykøping da Ruth og Hans må hilse på katten som er alene hjemme.

Nysted Camping viser seg å være en meget fin plass hvor toaletter og dusjer er gullende rene, her kan matpakka spises på do.

Hyggelig betjening hilser oss velkommen og vi får tildelt en meget bra plass. Det er kun en ting som jeg vil bemerke her, de  fleste enheter er i minste laget og ved henvendelse til plassverten om dette sa han at det finnes større hvis behov, så da kan de største også anbefales å reise hit for plassen er så absolutt å anbefale rett ved havet og badestrand.

Innkjøring Nysted Camping

Vår plass godt dekket av hekk, godt ly for vinden

Solnedgang Nysted Camping

Grillplass

Besøk på minibryggeri og varene skal smakes på.

Bandholm

Bandholm er neste destination hvor hovedatraksjonen er Knuthenborg Park.

Vi ankommer Bandholm Camping i sterk vind, men heldigvis er en lun lomme blandt høye trær et  godt ly.

Campingen ligger nydelig til ved strandkanten, men servicebygg er gammelt og det planlegges nybygg. En plass ved vannkanten her er bare herlig.

Dagen etter er vi i safariparken blandt de ville dyr, en spennende opplevelse. Vi har picnickkurvene med og finner en plass som preges av blomsterprakt. HVILKEN HERLIG DAG

Det båser sterkt ved ankomst

Servicebygg og resepsjon

Mor og barn

Onsevig

Som vanlig fulgte jeg vognen som viste vei. Onsevig hva er vel det. Etter kartet langt ut i ingenmannsland. På smale Danske landeveier lite med bebyggelse førte Hans oss fram. Langt om lenge svingte vi inn på en meget beskjeden plass, hvor 10 til 12 vogner er maksimal kapasitet. Det første som undersøkes er toaletter og dusjer, som til de grader er rengjort så det skinner. Detter er et eksempel på renhold og service som mange kan misunne dem.

Hans fortalte at han ville vise oss dette stedet da han hadde bare gode erfaringer fra tidligere besøk og spesielt maten i restauranten skrøt han av.

Derfor var jeg rimelig spennt på det da vi gikk til bords. Fruen / kokka fortalte at vi fikk div fiskeretter m Hornfisk til forrett. Her følte jeg at vi var hos proffe folk på mat og det skulle vise seg å være riktig. God mat og drikke og hyggelig selskap tok det hele 3 timer før vi forlot lokalet.

Takk til de hyggelige værter for nydelig mat.

Hit kommer vi gjerne igjen

Hans er klar for middag

På vei inn i restauranten

Vårt vertskap til venstre

Rett før mat

Ulvshale

Onsevig - Ulvshale = 55 km ( enda en lang kjøredag.)

I dag går turen til Møn

Ulvshale Camping gir inntrykk av at terrenget er beholdt og ikke planert for enhetene. Hans hadde reservert plass ved servicebygget. Hyggelig ung dame ønsker oss velkommen og tradisjonen tro ble det grilling m/ tilbehør. Vi gjorde en dagsutflykt til Klintholm Brygge for å spise lunch, et deilig lite fiskeristed, der ble vi tilbudt buffet sildebord, det smakte nydelig. Etter lunch til Møns Klint.

Hyggelige damer i resepsjonen

Sjekk inn her

Innkjøringen

Hvide Svaner Camping

Denne plass er meget stor og har de fleste fasiliteter, kro, butikk, swimingpool. En typisk familiecamping og fastliggerplass. Her fikk vi spesialservice da Hans var godt kjent med de ansatte.

Her hadde vi avsluttningskveld m/ grilling og hyggestund vi sent vil glemme. Neste dag var det avreise, vi tok vemodig farvel med Ruth og Hans.

Vi takker dere for invitasjonen og uforglemmelig tur.

Innkjøringen Hvide Svaner

Ikke bare poteter og grønnsaker som tilbys på denne gårdsbutikken. ( For en Nordmann er dette et paradis )